سه‌شنبه، ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left ورزش mdi-chevron-left دوئل سرخابی‌ها با بدون باخت‌ها بازگشت

۸دیدار هفته نهم لیگ برتر، امروز و فردا برگزار می‌شود

دوئل سرخابی‌ها با بدون باخت‌ها

پرونده هفته نهم لیگ برتر فوتبال با برگزاری ۸ دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه بسته می‌شود.
دانلود

روزنامه ایران: امروز شاهد برگزاری 4 دیدار هستیم که از ساعت 17 گل‌گهر در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان میزبان نساجی است. شاگردان امیر قلعه‌نویی در حالی به میدان می‌روند که با توجه به پیروزی پرگل هفته پیش برابر نفت مسجدسلیمان، 15 امتیازی شده و با تفاضل گل بهتر به صدر جدول رسیدند. در مقابل، شاگردان حمید مطهری پس از تساوی برابر ذوب‌آهن، 10 امتیازی شدند و در رده هشتم قرار دارند. صنعت نفت در ورزشگاه تختی آبادان از ساعت ۱۸:۳۰ پذیرای سپاهان است. شاگردان فیروز کریمی هفته قبل اولین باخت با مربیگری او را تجربه کردند و از سویی پنجمین بازی بدون بردشان را پشت‌سر گذاشتند و با 5 امتیاز به قعر جدول سقوط کردند. در آن سوی میدان، شاگردان ژوزه مورایس هستند که با 13 امتیاز و قرار داشتن در رده چهارم، شانس صدرنشینی دارند. در بازی همزمان، فولاد در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز به مصاف پیکان می‌رود. شاگردان جواد نکونام که یک بازی عقب‌افتاده دارند، در 3 بازی گذشته‌شان به تساوی رسیده‌اند و با 11 امتیاز در رده ششم هستند. فولادی‌ها به مصاف تیم تحت هدایت مجتبی حسینی می‌روند که 5 هفته است رنگ برد را ندیده و با 9 امتیاز در رده یازدهم است.

جنگ مدعیان در آزادی
در یکی از بازی‌های حساس امروز، پرسپولیس و مس رفسنجان با قضاوت کوپال ناظمی از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم قرار می‌گیرند. سرخپوشان پایتخت که در 2 مسابقه اخیر به پیروزی نرسیده‌اند (شکست برابر تراکتور و تساوی مقابل سپاهان) با 15 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت گل‌گهر در رده دوم قرار دارند. قرمزها در شرایطی درصدد بازگشت به صدر هستند که باید مقابل حریفی سرسخت قرار بگیرند؛ شاگردان محمد ربیعی با 6 مساوی و 2 برد، جزو 3 تیم‌ بدون باخت لیگ برتر هستند. رفسنجانی‌ها پس از برد 1-0 هفته قبل‌شان برابر تراکتور با 12 امتیاز در رده پنجم قرار دارند. به این ترتیب، مس هم یکی از تیم‌هایی است که روی کاغذ شانس صدرنشینی دارد و همین موضوع باعث افزایش انگیزه آنها می‌شود. نکته قابل اشاره اینکه امروز صدمین مسابقه‌ای است که گل‌محمدی در لیگ برتر به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس می‌نشیند. او در 99 دیدار قبلی، 58 برد، 33 تساوی و 8 شکست به دست آورده و میانگین امتیاز 2.9 را ثبت کرده است. پرسپولیس در این بازی میلاد سرلک و مهدی عبدی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما امید عالیشاه با رفع مصدومیت می‌تواند سرخ‌ها را همراهی کند. نکته جالب این بازی، حضور مهاجم خارجی در خط حمله 2 تیم است. یورگن لوکادیا مهاجم هلندی پرسپولیس با 4 گل در صدر جدول گلزنان است و گادوین منشا مهاجم نیجریه‌ای مس که فصل گذشته آقای گل لیگ برتر شد و در فصل جاری هنوز گلی نزده است. البته مسی‌ها امسال از لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی فصل قبل فولاد هم بهره می‌برند که او هم سابقه آقای گلی لیگ برتر را در کارنامه دارد. پرسپولیس و مس تاکنون 4 بار در لیگ برتر با هم دیدار کرده‌اند که 3 برد برای سرخ‌ها و یک مساوی حاصل آن بوده است. در این دیدارها، قرمزها 6 و نارنجی‌ها 2 گل به ثمر رسانده‌اند. آخرین بازی 2 تیم (دیدار برگشت فصل گذشته) با برتری 3-1 پرسپولیس به پایان رسید.

بازی بازنده‌ها و برنده‌ها
جمعه هم 4 مسابقه برگزار می‌شود که از ساعت ۱۶ هوادار و ملوان در ورزشگاه شهید دستگردی تهران با هم دیدار می‌کنند، تیم‌هایی که در هفته هشتم بردهای نوبرانه‌ای به دست آوردند. شاگردان ساکت الهامی بعد از 6 هفته برنده شدند تا با 8 امتیاز به رده دوازدهم صعود کنند و شاگردان مازیار زارع هم اولین بردشان در لیگ برتر را جشن گرفتند تا با 5 امتیازی شدن به رده پانزدهم صعود کنند. از ساعت ۱۶:۳۰، تراکتور در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز با نفت مسجد سلیمان دیدار می‌کند که این مسابقه هم مصاف 2 تیم بازنده هفته قبل است. شاگردان قربان بردیف که با 11 امتیاز در رده هفتم هستند، برابر شاگردان محمدرضا مهاجری قرار می‌گیرند که با 3 شکست پیاپی و با 8 امتیاز در رده سیزدهم هستند. آلومینیوم هم ساعت ۱۷ در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک، رودرروی مس کرمان می‌ایستد. سیدمهدی رحمتی که تیمش با 9 امتیاز در رده دهم است، در لیگ‌های هفتم و هشتم دروازه‌بان مس کرمان بود و حالا باید برای اولین بار در قامت سرمربی مقابل این تیم و همبازی سابقش فرزاد حسین خانی قرار بگیرد. این در حالی است که کرمانی‌ها در 6 بازی گذشته‌شان به پیروزی نرسیده‌اند و با 6 امتیاز در رده چهاردهم هستند.

آبی‌ها باز هم بدون ساپینتو
در یکی از بازی‌های جذاب این هفته هم ذوب آهن و استقلال، از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر با هم دیدار می‌کنند؛ دیداری که قضاوت آن را پیام حیدری به همراه کمک‌هایش حسن ظهیری و محمدجواد مداح برعهده دارد. شاگردان مهدی تارتار این فصل را در حالی سپری کرده‌اند که با 7 مساوی و یک برد، جزو تیم‌های بدون باخت لیگ به شمار می‌روند و با 10 امتیاز در رده نهم جدول هستند. این در حالی است که شاگردان ریکاردو ساپینتو با 15 امتیاز در رده سوم قرار دارند و تنها از لحاظ تفاضل گل پایین‌تر از گل گهر و پرسپولیس هستند. آبی‌پوشان پایتخت در شرایطی در این مسابقه به میدان می‌روند که مانند بازی قبل، سرمربی پرتغالی‌شان را روی نیمکت ندارند. ساپینتو که پس از اخراج در بازی با گل گهر، بازی با فولاد را از روی سکوها تماشا کرد، از بازی با ذوب آهن و دیدار بعدی استقلال با حکم کمیته انضباطی محروم شده است. استقلال در حالی بازی قبلش را با تساوی 1-1 به پایان برد که اعضای این تیم بشدت از وضعیت داوری حمید حاج ملک گلایه داشتند و معتقد بودند چند پنالتی برای آنها گرفته نشده که این موضوع حاشیه‌ها و بحث‌های زیادی را میان استقلالی‌ها و کمیته داوران به وجود آورد. در این شرایط، ذوبی‌ها هم از اینکه این مسأله ممکن است در بازی با آنها تأثیر بگذارد، ابراز نگرانی کردند و حالا باید دید حیدری در این بازی چگونه سوت خواهد زد. اما استقلال در حالی به‌دنبال کسب 3 امتیاز این بازی است تا شانس صدرنشینی را به دست آورد که محمد محبی با زدن 3 گل در 3 بازی گذشته آبی‌ها، به امید خط حمله این تیم تبدیل شده است. در کنار او، کوین یامگا هم هست که در 2 بازی رفت و برگشت فصل قبل با زدن 3 گل به ذوب آهن درخشید. ذوب آهن و استقلال تاکنون در 72 مسابقه به مصاف هم رفتند که سهم استقلال 32 برد و سهم ذوب آهن 20 برد بوده و 20 بازی نیز مساوی شده است. این دو تیم 42 بار هم در لیگ برتر مقابل هم قرار گرفته‌اند که استقلال 15 و ذوب آهن 12 بار به پیروزی رسیده‌اند و 15 بازی هم مساوی شده است. در مجموع این دیدارها، استقلال 49 گل و ذوب‌آهن 42 گل به ثمر رسانده‌اند. آخرین بازی دو تیم 1-0 به سود استقلال خاتمه یافت و حالا باید دید این بازی چه نتیجه‌ای دارد.

انتهای پیام/

حامد جیرودی
mdi-tag هفته نهم لیگ برتر فوتبال mdi-tag پرسپولیس mdi-tag مس رفسنجان
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۰۶

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۳۲

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۹

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۶:۵۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
4243
mdi-shape سرویس
ورزش
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۲:۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های ورزش آرشیو

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

برنامه هفته‌های بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم لیگ برتر اعلام شد

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد

مسافر پنجم پارالمپیک پاریس مشخص شد

معیارهای پذیرش روس‌ها در المپیک پاریس تغییر نمی‌کند

دربی ۱۰۳ بی‌کیفیت بود

حضور سرزده تاج در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان رفت

پرسپولیس با دو تغییر به مصاف پیکان می‌رود

مسی از شکستن رکورد دایی بازماند

رئیس جدید فدراسیون والیبال معرفی شد

رئال مادرید یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شد

موافقت فیفا با درخواست استقلال

مورایس: رضاییان باید سنجیده‌تر حمله کند!

واکنش جالب ویسی درباره بازگشت به فولاد

عنایتی: پرسپولیس خطرناک است

دلیل اصلی کیفیت بد دربی ۱۰۳ چه بود؟

بازسازی ورزشگاه آزادی با بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی

بیایید به پیروزی‌ها برگردیم

سرمربی فولاد خوزستان مشخص شد

کولاک هادی چوپان این بار در بیرمنگام

بازی با پرسپولیس، سخت و حساس است

معارفه رئیس جدید فدراسیون سوارکاری

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو